Terugblik op het kerstconcert in de Dorpskerk van Westerblokker

Vrijdagavond 13 december 2019: het kerkje van Westerblokker was sfeervol versierd met kersttakken en met waxinelichtjes in de hoge ramen. Ook stond er een grote kerstboom met talloze lichtjes. Dat, samen met de mooie akoestiek, zorgde voor een bijzonder kerstconcert.

De kerk was goed gevuld en de afwisseling van koorzang met blokfluitmuziek van het professionele duo Claudia Veenstra en Jan Jaap Langereis werd door het publiek zeer gewaardeerd.

Er werden door het duo verschillende stukken gespeeld, van oude muziek (o.a. Morley en Telemann) tot vrolijke moderne en virtuoos gespeelde werken van de Duitse componist Sören Sieg, waar de blokfluitisten persoonlijk contact mee hebben.

Het koor zong Christmas Carols als ‘Hark, the herald angels sing’ en ‘In the bleak midwinter’, maar ook liederen met Latijnse tekst van eeuwen geleden, zoals van Hassler ‘Dixit Maria’ en ‘Verbum caro factum est’. Van recentere datum waren o.a. ‘Hodie Christus natus est’ van Poulenc en ‘The quiet heart’ van June Collin.

Alles bij elkaar was het een mooi concert om in de juiste kerststemming te komen!